PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

19.01.2017.

Kompresijske čarape među rekreativcima

Kompresijska odjeća polako, ali sigurno ulazi u svijet sporta. Saznajte koje su prednosti nošenja kompresijske odjeće prilikom bavljenja sportom i rekreacijom. U nekim slučajevima, kompresijska odjeća će vam pomoći tokom treninga ili utakmice, a nekad će biti bolja prilikom oporavka ili putovanja.

 

Compression_Leg_Sleeve

Kompresijske čarape

Manje umorni mišići, manje ozljeda i brža regeneracija. To su vjerovatno želje svakog trkača ili sportaša. S kompresijskim čarapama vam se želje mogu ostvariti.

Vjerovatno ste se svi koji volite trčati susreli s kompresijskom odjećom. Najomiljenije su kompresijske čarape ili štucne koje sve češće viđamo na sudionicima trkačkih događanja. 

Kompresijska odjeća među vrhunskim sportašima

kompresijaTehnološki razvoj sportske odjeće neprestano teži traženju mogućnosti za poboljšanje rezultata sportaša te osiguravanju maksimalne udobnosti i što brže regeneracije. Tako je kompresijska odjeća privukla pažnju vrhunskih sportaša i mnogi od njih je nose na treninzima prije natjecanja, na natjecanjima i prilikom odmora nakon opterećenja. 

Oduševljenje zbog kompresijske odjeće ubrzo je s trkača i triatlonaca prešlo i na druge sportaše. Kompresijske dresove koriste, naprimjer, i nogometaši. 

Preporučivo i za rekreativne sportaše

Svako tehnološko rješenje koje pomaže profesionalnim sportašima zanima i rekreativce. Iako se kod svake novosti javlja mnogo proturječnih mišljenja, kompresijska odjeća pridobila je mnogo zagovornika i među profesionalcima i među rekreativcima.

Proizvođači sportske opreme nude najrazličitiju kompresijsku odjeću i tako se sportaši u nju mogu obući od glave do pete. Najčešće se, prije svega trkači, odlučuju za kompresijske čarape ili štucne.  

Zašto kompresija?

Kompresijske tkanine posebno su pletene tako da nježno stisnu mišiće na nogama, rukama ili trupu, a pritom ne smanjuju protok krvi. Učinak kompresije je zapravo suprotan:

povećan krvni protok
povećan protok kisika u mišiće
sprečavanje grčeva
očuvanje primjerene tjelesne temperature
manji umor mišića
manje ozljeda mišića

Kako djeluju kompresijske tkanine?

Ako prilikom sportskih opterećenja nosite kompresijsku odjeću, krvni protok se povećava i time protok kisika koji povećava mišičnu moć i izdržljivost, a ujedno se smanjuje koncentracija mliječne kiseline u mišićima.

Desetljeća prije nego je kompresijska odjeća ušla u svijet sporta, kompresijske čarpe su se koristile u medicini. Povećana cirkulacija i protok krvi pomažu sprečevati nastanak krvnih ugrušaka i posljedično vensku trombozu. Istraživanja su više puta potvrdila da je nošenje kompresijskih čarapa učinkovito u borbi protiv ugrušaka kod manje aktivnih ili ležećih pacijenata. 

Neke tkanine osiguravaju nježnu kompresiju, a neke vrlo izrazitu. U medicini se kompresija kod odjeće mjeri u jedinicama tlaka, i to u mmHg. Podijeljena je u četiri razreda, pri čemu u razred I spada odjeća s najmanjom kompresijom, a u razred IV s najvećom. Najoptimalnija kompresija odjeće za sportaše je oko 20 mmH, što spada u razred I, a kompresijske hlače i čarape mogu biti i u II razredu. 

Kako će kompresija djelovati ovisi o tome kako tkanina prianja uz tijelo. Zato moramo paziti prilikom kupovine i provjeriti tablicu veličina koje je označio proizvođač. 

Prvo istraživanje izvan laboratorija

Profesorica sportskog odgoja psihologije Elmarie Terblanche s Stellenbosch University u Južnoj Africi izvela je prvo istraživanje u realnim vanjskim uvjetima, a ne u laboratoriju. Na ultra maratonu je pratila trkače u kompresijskih čarapama i trkače u običnim čarapama, te zaključila kako su prvi imeli bitno manje ozljeda mišića i njihovo vrijeme regeneracije je bilo kraće. Trkači u kompresijskim čarapama isto su tako trčali u prosjeku 12 minuta brže. 

Kompresijske čarape ili štucne tako su posebno dobrodošle prilikom duljih trkačkih udaljenosti i preporuča se nošenje i prva 24 sata nakon trčanja. 

Compression Leg Sleeve