PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

15.07.2016.

Kako ubrzati metabolizam?

Naša visina i težina, dob i spol utječu na stanje našeg metabolizma, ali postoje načini da utječemo na brzinu metabolizma. Što je brži metabolizam više kalorija izgaramo. Donosimo vam načine na koje možete ubrzati vaš metabolizam!


 

novosti_metabolizam

U čemu je tajna?


Brz metabolizam je ključ sagorjevanja masnih naslaga i gubitka kilograma, a kako sve osobe nisu obdarene ovakvom vrstom metabolizma, ostali bi trebali pronaći način kako da potaknu ubrzanje metaboličkih aktivnosti svog tijela.

Više od polovine uspjeha leži u promjeni navika ishrane, međutim i jednostavni fitness trikovi igraju ogromnu ulogu.

Donosimo vam nekoliko savjeta kako ubrzati metabolizam i kako da nekim sitnim, ali ne i manje bitnim trikovima, pokrenete kazaljku s mrtve tačke.


Što usporava metabolizam?!


Preskakanje obroka - Ako cijeli dan postite ili se izgladnjavate tijekom dana, to ne samo da vodi prejedanju navečer, nego i usporavanju metabolizma. Metabolizam se usporava ako preskačete obroke jer ono što jedete tijelo pohranjuje u masnoće umjesto da iskorištava budući da ne zna kada će biti sljedeći obrok.  Što neredovitije obroke imate obroke, to vaše tijelo više masnoća pohranjuje, kako bi sačuvalo rezervu. 

Godine - Vaš metabolizam s godinama usporava. Nakon što pređete tridesetu godinu života svake godine opada za oko 1 posto, što bi značilo da ili morate godišnje smanjivati unos hrane za oko 1 posto ili pronaći načine za veću potrošnju.

Nedostatak aktivnosti – Osobe koje se manje kreću i ne bave sportom imaju u prosjeku manji sporiji metabolizam od osoba iste težine i godina s aktivnijim stilom života. 

Nedostatak sna – Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su kako žene koje spavaju premalo, manje od 6 sati tijekom noći, imaju sporiji metabolizam i sklonije su debljanju. Osobe koje su manje spavale utjecale su na metabolizam i on jednostavno usporeno troši energiju, praveći rezerve


Važni savjeti


Prvo i osnovno pravilo zdravog života, a ne samo dijetne ishrane je ne preskakati doručak. Steknite naviku da prije posla, ujutro kvalitetno pojedete.

Čuli smo to već bezbroj puta, no uistinu je bitno piti dovoljno tekućine. Osam čaša vode dnevno pomoći će tijelu da funkcionira najbolje što može. Također, jedite puno nemasnih mliječnih proizvoda, sir, jogurt, losos, tofu i zobene pahuljice.

Sedam do osam sati sna vrlo je bitno za zdrav rad metabolizma. Sve manje ili više od toga usporava proces izgaranja kalorija.

Pijte zeleni čaj, četiri do pet šoljica zelenog čaja dnevno pomoći će ubrzanju metabolizma i gubitku viška kilograma.

Koristite cimet, on ubrzava probavu za čak 20 posto zato ga dodajite u svoj smoothie ili kuhano povrće za ručak.

Ako je razina željeza niska, mišići ne dobivaju dovoljno kisika pa se metabolizam usporava. Stoga jedite više željezom obogaćenih žitarica, graha i tamnog lisnatog zelenog povrća, poput špinata i brokule.


Fitness trikovi


Uključenje kardio vježbi je svakako najbolji način. Osim što tijelo sagorjeva kalorije tokom vježbanja, ovaj proces se ne zaustavlja odmah već traje i određeni period nakon vježbanja.

Skraćenje perioda odmora između vježbi povećava intenzitet cjelokupnog treninga, a pauze manje od pola minute će značiti da trening postaje i više nego efikasan.

Uključenje rada nogu pri svakoj vježbi je jedan od najjednostavnijih načina za potrošnju većeg broja kalorija jer noge slove za jednu od najvećih mišićnih grupa. 

Izbjegavanje vodoravnog položaja tijela kakav je svojstven na primjer kod izvođenja trbušnjaka loše utiče na metabolizam, pa bi se trebalo okrenuti alternativama.

Smijte se više! 


Naučnici su utvrdili kako desetominutno smijanje svaki dan može itekako potpomoći izgaranju energije, a time i kalorija.