PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

15.09.2015.

Kako odabrati idealan broj patika?

Kupovinu tenisica započnite promatranjem starih patika. Uočite gdje su najviše izlizane, te jesu li vam odgovarale po tipu, veličini ili modelu?

 

odabir_tene

Stavi prst iza pete i znat ćeš odgovara li ti broj tenisice

  • Kupovinu je najbolje obaviti u poslijepodnevnim satima ili navečer, kada su noge i stopala otečeni.

  • Za stopala s visokim ristom tenisice s omekšanim srednjim dijelom

  • Tenisice isprobaj, prošetajte ili protrčkaraj po prodavaonici kako bi dobila bolji uvid u odnos svog stopala i obuće. 

  • Pri odabiru veličine pripazite da kažiprst (ruke) uvijek može stati iza pete kada stopalo u tenisici maksimalno pomaknete naprijed.

  • Sportsku obuću najbolje ćete isprobati ako navučete čarape u kojima vježbate.

  • Ako nosite ortpedske uloške, ponesi ih sa sobom i stavite u tenisicu prije isprobavanja. 

Stopalima s visokim ristom odgovaraju patike sa omekšanim srednjim dijelom i jastučićem u podlozi, dok se za stopala s bolnim prednjim svodom (metatarzalgija) preporučuje tena s jastučićem smještenim ispod prstiju.



Za hodanje odaberite tenisice s blago zaobljenim potplatom u području pete

Muče li vas bolovi u petama idealan izbor su tenisice s mekšim jastučićem pod petom ili oko stražnjeg dijela pete. Spušteni svodovi uzrokuju trošenje tenisica na unutrašnjoj strani, pa takva stopala najčešće trebaju posebno učvršćene patike u području pete i unutrašnjeg svoda.
Idealne patike za hodanje su one s blago zaobljenim potplatom u području pete koji olakšava iskorak, s omekšanjem pod petom te čvršćim i manje fleksibilnim prednjim dijelom, u odnosu prema trkaćim tenisicama. Obuća za trčanje može imati normalnu i povišenu petu. Ako je peta niža, pri dodiru podloge više sudjeluje prednji dio stopala, što nalikuje na bosonogo trčanje.



Stopala rastu tokom života zato se ne treba slijepo držati svog broja

"Igrači tenisa imaju velika naprezanja pri bočnom kretanju pa trebaju birati stabilniji i rigidniji džon. Košarkašima, naprimjer, više odgovaraju tenisice s manje fleksibilnim džonovima, što je mnogo važnije od povišenja oko skočnog zgloba, za koje se smatra da smanjuju rizik uganuća, a to ne mora uvijek biti točno".

Aktivni vježbači trebaju mijenjati tenisice nakon pretrčanih 500 do 800 kilometara ili 300 sati aerobnog treninga. Savjet rekreativcima je da ne nose svoje patike dok se ne poderu. Pregledavajte ih i pratite eventualna oštećenja na njima. 

Ne treba se  slijepo držati svog broja tenisica jer stopala rastu tokom života, a i različiti modeli imaju i različite veličine.