PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

05.03.2015.

Dobrobiti rekreacije

Rekreativna aktivnost može znatno povećati i mentalnu i tijelesnu dobrobit i promijeniti vaš pogled na život. Redovna aktivnost poboljšava raspoloženje, pomaže vam nositi se s negativnim osjećajima i donosi vam osjećaj mentalne ravnoteže. Rekreacija preplavljuje tijelo hormonima koji smanjuju napetost i osjećaj stresa i umora.

 

korist_od_rekreacije


Slika o sebi


Istraživanja su pokazala da se ljudi, kad započnu neki rekreativni program, osjećaju bolje u vlastitom tijelu. Promjene oblika tijela poboljšavaju vašu sliku o samima sebi, što podiže osjećaj mentalnog dobra. Rekreacija vam pomaže spoznati za što ste sposobni i daje vam osjećaj uspjeha. Učenje neke nove vještine ili postizanje nekog cilja pojačava osjećaj samopoštovanja i dodato vas motiviše.

Upoznavanje novih ljudi


Učlanjenje u lokalni sportsko-rekreativni klub ili grupu, odlazak u teretanu ili rekreacijski centar, vožnja bicikla s rođakom ili prijateljicom, može vam omogućiti upoznavanje novih ljudi i druženje. Osigurava vam nešto zajedničko i pomaže probiti led. Ukoliko se radije ne bi priključili nekoj organizovanoj grupi, postoje mnogobrojne aktivnosti u kojima možete i sami uživati.

Blagodati za zdravlje


Aktivni ljudi upola su manje skloni bolestima srca i krvnožilnog istema nego neaktivni ljudi. Redovito vježbanje ublažava uobičajene uzročnike rizika srčanih bolesti, kao što je pretilost, povišeni krvni pritisak, ili visoki kolesterol. Življenje aktivnim životom dobro je za kosti, mišiće i zglobove.

Rekreativna aktivnost odgađa artritis i osteoporozu. Može značajno poboljšati i očuvati snagu i fleksibilnost mišića, što pomaže u sprječavanju ozljeda te smanjuje rizik od padova, dopuštajući vam da i u starijoj dobi u cijelosti uživate u životu. Također može pomoći u nadziranju bolesti kao što je dijabetes i smanjiti rizik od nekih zloćudnih bolesti, posebno raka crijeva.

Tjelesna aktivnost je bitna


Blagotvorna tjelesna aktivnost može jednostavno značiti i svakodnevno kretanje, kao što je obrađivanje vrta, šetnja do autobusne stanice i čišćenje, jednako kao i vježbe poput vožnje bicikla, plivanje ili vježbanje u teretani ili pak sportove kao što su fudbal i odbojka.

Aktivan život ne podrazumjeva nužno intenzivno vježbanje u teretani, ali podrazumjeva tridesetominutnu aktivnost barem pet dana u tjednu.