PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

06.01.2016.

5 najposjećenijih fudbalskih stadiona u sezoni 2014/2015

Nogometni klubovi dovode velike igrače i troše ogroman novac na transfere. Zadatak uprava, tj. menadžmenta klubova je da taj novac zarade. Izgleda vrlo jednostavno, ali samo je mali broj onih koji to i uspjevaju. Kako u stvari izgledaju ti veliki brojevi?

 

stadioni


Primarni zadatak je privući navijače i obožavatelje. 

Nakon toga potrebno je kreirati ponude za navijače koji gledaju utakmice preko TV-a, odnosno za one koji dolaze da gledaju uživo.

Veći stadion predpostavlja i više zarade. 

Prosječna posjeta na "TOP 5" evropskih stadiona izgleda impresivno.

Stadioni koje ćemo navesti postaju velike turističke atrakcije, na kojima se zarađuje veliki novac.


5.) Allianz Arena, München (FC Bayern München)
Stadion je otvoren 2005 godine i na njemu se igralo Svjetsko prvenstvo 2006 godine.
Kapacitet stadiona je 75.000 gledalaca, a u sezoni 2014/2015 prosječna posjeta je iznosila 72.882 navijača. Dakle, popunjenost stadiona u sezoni je iznosila nevjerovatnih 97%.
Za turističke ture, stadion je otvoren svaki dan od 10 do 18 sati (osim za vrijeme praznika i na dane utakmica).



Sadašnja vrijednost Bayerna je oko 1,85 milijarde dolara. Za 2012/13 godinu, prihod je bio 561 miliona dolara, a poslovni prihodi za istu godinu je 122 miliona $. Bayern je drugi najveći sportski klub na svijetu, po broju članova, sa 262.077 sluzbeno registriranih članova.

4.) Santiago Bernabeu, Madrid (Real Madrid)
Glavni madridski stadion ima mnogo dužu tradiciju od Allianz Arene. Prva utakmica na ovom stadionu odigrana je 1947 godine. Danas je kapacitet sadiona 85.454 gledalaca, a u sezoni 2014/2015 utakmice Reala prosječno je gledalo 73.081 gledalaca. Posječenost je iznosila oko 85%.
Turistički obilazak stadiona traje 90 minuta. U ovu atrakciju je uključen panoramski pogled na stadion, posjeta stadionskom muzeju, prolazak tunelima iz svlačionica, obilazak trehničkih prostorija i novinarskih prostorija.



 U godini 2012/13 Real Madrid je imao prihod od 675 milijuna $ sa 172 milijuna dolara operativnog prihoda. Trenutna vrijednost kluba je oko  3.44 milijardi dolara.

3.) Old Trafford, Manchester (Manchester United) 
Stadion najuspješnijeg kluba na Ostrvu je star 115 godina. Prvi susret odigran je daleke 1910 godine. Iako je klub imao vrlo lošu sezonu 2013/2014, navijači su tokom prošle sezone pokazali neviđenu privrženost klubu. Iako nije bilo sportskih uspjeha, posjeta je bila fanscinantna. Crvene džavole gledalo je u prosjeku 73.335, što je gotovo 100% popunjenost (99,6%).
Turistička tura je vrlo interesantna i dinamična. Obilazak sa vodičem je vrlo popularan. Tura uključuje šetnju po terenu, obilazak muzeja i razgledanje klupskih trofeja, te nezaobilazni Red Cafe.



Trenutna vrijednost Manchester United-a je 2,81 milijarde $. S godišnjim prihodom od 551 miliona $, Manchester United je treći najbogatiji fudbalski klub. Njihov prihodi u 2012/2013 su iznosili 165 miliona dolara. 


2.) Camp Nou, Barcelona (FC Barcelona)
Stadion prošlogodišnjeg pobjednika Lige šampiona je najveći evropski i drugi po veličini stadion na svijetu (najveći stadion na svijetu je u Sjevernoj Koreji - Pyongyang, i ima 150.000 sjedećih mjesta).
Stadion Camp Nou prima 99.354 gledalaca, a u sezoni 2014/2015 prosječna posjeta je iznosila 77.632 gledaoca (78%). Turistički obilazak stadiona je sjajna avantura. Sve je režirano i uigrano, kako bi svaki turista potrošio što više, ali i prepričavao svoj doživljaj.



FC Barcelona ima trenutnu vrijednost od 3,2 milijardi dolara i na drugoj je poziciji na popisu najbogatijih nogometnih klubova. Prihod kluba u 2012/2013 bio je 627 miliona dolara, dok je operativna dobit bila 154 miliona dolara. Barcelona planira proširiti svoj Camp Nou stadion na 105.000 sjedećih mjesta. Trošak proširenje će biti 800 miliona $.

1.) Signal Iduna Park – Westfalenstadion, Dortmund (Borussia Dortmund)
Fudbalski klub Borussia Dortmund nema sportske uspjehe kao Bayern, ali ima nevjerovatnu posjećenost. Njihove utakmice je, u prošloj sezoni, gledalo prosječno 80.463 ljudi, štu uz kapacitet stadiona od 81.359 mjesta znači da je popunjenost bila 98,9 posto.
Najpoznatija atrakcija u sklopu turističkog razgledanja Westfalenstadion stadiona je klupski muzej - Borusseum.